Veniturile Inditex au crescut cu 16% la începutul acestui trimestru, încheiat la 10 septembrie, a anunțat Inditex, compania situată în Arteixo, Spania. Vânzările în aceleași magazine au crescut cu 9%, peste ritmul creșterii de 7%, înregistrată în prima jumătate a anului, estimează analistul Jamie Merriman de la Sanford C. Bernstein, citat de bloomberg.com.
Inditex, compania ale cărei acțiuni au crescut cu 3,5%, a dechis peste 400 magazine în fiecare an în ultimii cinci ani. Creșterea de 3,1% pe care economiștii o prevăd pentru economia Spaniei, aflată într-o perioadă excelentă, a contribuit la succesul Inditex, pe o piață în care Zara vinde geci de piele cu 129 euro și pulovere cu 30 de euro.
Compania s-a extins online în Taiwan, Hong Kong și Macao, în luna septembrie. Acțiunile pe bursa din Madrid s-au tranzacționat la un preț cu 3,3% mai mare, în dimineața zilei de vineri, ajungând la 29,56 euro/unitate.
Acțiunile au crescut în acest an cu 25%, oferindu-i retailerului o valoare de piață de 92 MILIARDE DE EURO.
Operațiunile non-europene ale Inditex au cântărit mult în vânzările totale ale grupului spaniol în prima jumătate a anului. Astfel, Asia și „restul lumii” au generat 25,2% din business, față de 21,7% în anul anterior. Unitățile Inditex din Americi au însumat 14,7% din venituri, în creștere de la 13,4%.
Marja brută de profit a crescut de la 57,65 în 2014 la 58,1% în intervalul februarie-iulie 2015. În prima jumătate a anului, dolarul american s-a apreciat în medie cu 24% față de euro. Spre deosebire de rivalii de la Hennes & Maritz, care se bazează mult pe produsele denominate în dolari din Asia, Inditex profită de aprecierea dolarului, pe măsură ce moneda euro mai ponderată crește valoarea vânzărilor de peste hotare.
„Inditex a avut un moment excelent pentru vânzări”, au scris Simon Bowler și Graham Renwick, analiști BNP Paribas, într-o notă trimisă clienților băncii. Printre cele 8 branduri ale Inditex, Zara Home, care vine accesorii pentru casă, a înregistrată cea mai mare creștere a vânzărilor, de 22%, urmată de Zara, cu o creștere de 17%. „Zara și Zara Home au evoluat foarte bine”, a declarat Merriman în înștiințarea respectivă.